Locatie: Groep 8 - Groepen - Kinderen

VOLLEYBALKAMPIOEN!!!!!

Diverse kinderen uit groep 8 speelden voor de kleuters toneel

WERKWEEK

Donderdag: de laatste dag.

Hoe verder we in de week kwamen, hoe mooier het weer werd. We vertrokken maandag met regen en nu op deze donderdag straalde de zon. We hadden er zin in want we zouden gaan zwemmen. De route die we kozen, ging over Hoog Wageningen en dat doen we nooooooit meer. Het geweldig leuke zwembad vergoedde de inspanningen. Heerlijk; twee uur in een heel leuk zwembad: versnellingen in het water, glijbaan waarin je punten kon scoren... een buitenbad.... De badjuffen leerden enkele kinderen nog een salto aan!!!

De terugweg was natuurlijk een slimmere route en die voerde langs een ijssalon! Niet slecht. Op het kampterrein werd inmiddels een uitgebreid broodjesbuffet met soep klaargemaakt.

Na dat buffet kon er nog heel even gespeeld worden......

Pechvogel van de dag werd Sandy die van een schommel viel en vlak voor het vertrek haar been brak.  In het ziekenhuis in Delft is zij behandeld en inmiddels is zij weer thuis en vertelt daar enthousiast over de werkweek. Gelukkig kon de vader van Umar, die arts is, professionele bijstand verlenen. De andere kinderen waren vol lof over zijn hulp. Dat geldt ook voor ons en de moeder van Sandy!

De laatste kinderen kwamen pas om 21.45 uur thuis: letterlijk thuis, want zij werden door de moeder van Mohammed thuis gebracht na de autopech. Dat laatste vonden die kinderen eigenlijk ook nog een feestje!!!! Pech in het bos!

Al met al kijken we terug op een geslaagde werkweek! Woensdagavond 25 oktober om 19.30 uur gaan we de werkweek herbeleven bij de video- en filmpresentatie.

Woensdag

Vroeg uit de veren vanmorgen. Om kwart voor 9 zaten we al op de fiets.

Vandaag stond een lange fietstocht op het programma naar het Kröller Müller museum.  Voor de een was dat een peulenschil, voor de ander een zware klus. Onderweg werden we verrast door de eerste wilde dieren: zwijnen en wilde paarden.

In het museum kregen de kinderen een tour langs veel mooie schilderijen van onder anderen Vincent van Gogh. De kinderen waren op school al voorbereid en wisten een hoop vragen te beantwoorden, waardoor zij veel complimenten in ontvangst mochten nemen van de gidsen.

Na de boeiende rondleiding waren de kinderen toe aan een lekker uurtje spelen in de speeltuin.

img 20170920 wa0006

Op de terugweg naar huis waren er wat kleine valpartijen, maar iedereen kwam gelukkig weer heelhuids aan bij de Bosbeek. Toen we terugkwamen werden de kinderen verrast met bezoek van meester Jurgen, juf Annette en juf Linde,  die met ons na een heerlijke maaltijd de knuffelshow en het nachtspel speelden.

Dinsdag

Wat een fantastische dag!!!!!!

Alle kinderen hadden heerlijk geslapen. De een iets eerder wakker dan de ander.

Na een goed ontbijt vertrokken we om 9.30 uur naar het Airborne museum.

Dit was me wel een tochtje, hier en daar kwamen we een flinke heuvel tegen.

In het Airborne museum kregen we uitleg over de Tweede Wereldoorlog van mevrouw Thea Bouwhuis.

Ze is 86 jaar en vertelt  veel over haar belevenissen in de oorlog.

Daarna deed iedereen een speurtocht door het museum.

Bij de begraafplaats van het Airborne museum ontmoetten we een grote groep Amerikanen.

Zij waren erg onder de indruk dat wij de begraafplaats bezochten. We hebben samen met de groep de slachtoffers herdacht.

Drie kinderen lazen hun zelfgemaakte gedicht voor en samen zongen we het Wilhelmus. Een applaus volgde van de grote groep Amerikaanse belangstellenden.

Bij thuiskomst was het heerlijk tijd om vrij te spelen onder een voorzichtig zonnetje.

Daarna lonkte het galadiner, dat zag er fantastisch mooi uit en smaakte voortreffelijk.

Het toetje met ijs werd met luid gejuich ontvangen.

Het klapstuk van de dag werd de spelletjesavond.

Deze werd uiteindelijk gewonnen door: Christopher en Marcella.

Nu liggen de kinderen heerlijk op bed en wij snakken er ook naar.

We kijken terug op een zeer geslaagde dag op alle fronten.

Maandag

Maandagochtend om 7.30 waren de eerste ouders op de parkeerplaats aanwezig met fietsendrager en boedelbak.

Al snel waren al 47 kinderen ook aanwezig en konden we inpakken.

Daarna oefenenden we nog 1 keer het lied in het lokaal van groep 8, zo zacht als het maar kon. Vervolgens zongen we uit volle borst het vertreklied op het schoolplein onder toeziend oog van 300 kinderen en vele ouders en opa’s en oma’s.

De stoet vertrekkende auto’s reed langs de school en dat was het eerste hoogtepunt van de dag.

Tranen vloeiden en regendruppels vielen.

De ontvangst in Bennekom was grandioos, thee, koffie, limonade en koekjes stonden klaar.

Vervolgens sprongen we op de fietsen en gingen we naar de boswachterij. Daar kwamen we mooi op tijd aan, want een hoosbui achtervolgde ons.

Na een instructieve film volgde een glibberige boswandeling in de regen naar de Bosbeek, maar dit mocht de pret niet drukken.

De kamers werden ingericht en de speeltijd brak aan. Tafeltennissen, spelletjes spelen en veel kaarten schrijven.

Na het spelen was het tijd voor het eerste avondmaal. We hebben genoten van heerlijke macaroni. Na het eten was het tijd om ons om te kleden. In onze pyjama luisterden we naar elkaars geschreven verhalen.

Vervolgens was het tijd om te gaan slapen. Even lekker uitrusten voor een nieuwe dag!